fredag 21 mars 2014

Tävling: Tippa allsvenskan

Allsvenskan 2014 är som vanligt oviss.
   Precis som alla andra har jag gjort ett tips – ni ser det här nedan – men nu vill jag ha utmanare.
   De 20 första som mejlar sitt allsvenska tips till mig är med i tävlingen.


Så här fungerar det: 
1) Mejla tipset till jimmy.moren@gmail.com
2) När 20 tips kommit in lägger jag upp dem i ett blogginlägg.
3) När säsongen är över sammanställer jag poängen.
Så här fördelas poängen:
Två poäng för rätt lag på rätt plats, en poäng om man är nära (exempelvis om man tippar ett lag som fyra och det blir femma eller trea). Ett bonuspoäng om man tippar rätt allsvensk segrare och/eller rätt placering för Gefle IF.
4) Segraren vinner ett exemplar av boken Gefle IF – en 125-årig kärlekshistoria.

Här är mitt tips:
1. Malmö FF
2. AIK
3. IFK Göteborg
4. Helsingborg
5. Djurgården
6. Elfsborg
7. Kalmar FF
8. Häcken
9. Mjällby
10. Åtvidaberg
11. Örebro
12. IFK Norrköping
13. Brommapojkarna
14. Gefle
15. Halmstad
16. Falkenberg

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar